Gjennomgår praksis for operasjonssentralens bruk av sosiale medier Etter en anmeldelse til Spesialenheten, har Politidirektoratet bedt alle politidistrikter gjennomgå rutinene.
Dataproblemer rammet operasjonssentralene: Kunne blitt kritisk Natt til 20. august ble politiets operasjonssentraler lammet av en teknisk feil. Det kunne fått alvorlige følger hvis en større hendelse hadde rammet.
Samlokaliserte 110-, 112-, og 113-sentralene: - Vi løser felles oppdrag bedre Vår erfaring er at samlokalisering av alle de tre nødetatene bidrar til forbedret samvirke mellom etatene. Nærhet til hverandre løfter kvaliteten.
Vest politidistrikt fikk prestisjetung pris for å ha reddet Jurgen (75) Operatør Linda Mari Hammersland fikk også prisen «Exceptional Call Taker Award». Den fikk Jurgen Klaus selv dele ut til sin redningskvinne.
Neste anrop kan være fra gråtende barn, personer i dyp krise eller kvinner utsatt for voldtekt. Det er ikke «bare» å besvare slike telefoner. Med erfaring fra operasjonssentralen i Oslo, ønsker jeg å fortelle justisministeren om den reelle arbeidshverdagen og hva en telefon medfører.